reklama

Oscars disaster alebo Wolverine, where are you?!

Takto pred týždňom som sa obliekala a chystala s Mizzi do kina Světozor na priamy prenos 82nd Academy Awards, alebo ak chcete Oscarov. Celý predchádzajúci týždeň som panikárila, či sa tam dostaneme, pretože počet miest bol limitovaný, ale našťastie sa podarilo... a vlastne sa možno ani nemuselo...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Christoph Waltz ako Standartenführer Hans Landa v Inglorious Basterds
Christoph Waltz ako Standartenführer Hans Landa v Inglorious Basterds 

Keď sa ma ktokoľvek pýta, ako bolo tento rok na Oscaroch, automaticky odpovedám, že supér, úžasne. Potom sa zháčim a premýšľam, ako svoju odpoveď napraviť, aby som neklamala. Totiž, pre mňa je fantastický už len samotný pocit, že trávim noc v kine s fľašou vína a štvrť kilom baby mrkvy a pozerám priamy prenos odovzdávania najprestížnejších filmových ocenení a žasnem nad šatami, v ktorých sa herečky a akožeherečky predvádzajú. A je to priamy prenos! To čo vidím, sa naozaj na západnom pobreží práve deje (viem, viem, už som to raz písala), a dovolím si tie slzy a ďakovné reči označiť ako jediné skutočné emócie a úprimné prejavy, ktoré možno v Hollywoode vidieť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za tento pocit môžu minuloročné Oscary. Host Hugh Jackman bol úžasne neodolateľný a slintali sme pri ňom takmer celý večer! Predviedol nádherné muzikálové opening number, v ktorom predstavil všetky nominované filmy. Odporúčam si video pozrieť na youtube... aj stokrát. Okrem toho som stihla vidieť takmer všetky nominované filmy a mala som niekoľko silných favoritov (Penélope Cruz, Kate Winslet, Heath Ledger a Sean Penn) a keď zvíťazili, jačala som na celé kino (tiež výhoda priameho prenosu, mimochodom... keď to pozeráte neskôr a jačíte, nuž... ehm... už to nie je také cool).

Ale späť k tomuto ročníku. Už predtým sme sa s Mici zhodli na tom, že tromfnúť Hugha bude viac ako náročné. Preto som predpokladala, že výber moderátorskej DVOJICE Steve Martin a Alec Baldwin je snahou vyhnúť sa porovnávaniu. No, a aj boli neporovnateľní... neporovnateľne nudní, trápni a príliš hrubí, ich humor sa strácal v urputnej snahe zaujať a preto pourážali miestami viac, ako by sa patrilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ešteže aspoň NPH (Neil Patrick Harris, a.k.a. Barney Stinson z How I Met Your Mother) to zachránil svojim úvodným speváckym číslom, aj keď, sorry Dr. Horrible, Hugh Jackman to stále nebol.

A celý večer sa niesol v znamení „nestíhame, réžia, vypnite všetkým nepodstatným kategóriám mikrofóny, nech dlho neďakujú, strašne sa ponáhľame“. Aj keď v prípade takej Mo'nique by som to možno urobila aj sama- neporozumela som, čo nám chcela zvestovať, a chcem poďakovať Saturday Night Live a Traceovi Thompsonovi, ktorý ju perfektne sparodoval a tým jej prejavu dodal pre mňa paradoxne zmysel. A záver galavečera už nemá ani zmysel komentovať, lebo tuším žiaden nebol.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K filmom sa mi vyjadruje veľmi ťažko, keďže musím priznať, že som ich veľa nevidela (napr. Avatar či Hurt Locker), a tie čo som videla, som veľmi nemusela (An Education, Up in the Air). Veľmi som držala palce Sherlockovi Holmesovi, čo sa hudby týka, a Inglorious Basterds za réžiu a film, no bohužiaľ, nevyšlo. Neskutočne sa však teším za sošku za vedľajšiu mužskú rolu, ktorá išla rakúskemu hercovi Christophovi Waltzovi. To bol výkon, o ktorom môže väčšina hercov len snívať. Ako povedal jeho kolega- bastard Til Schweiger: „Der Oscar ist ihm nicht zu nehmen- da müsste es schon mit dem Teufel zugehen.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže, áno, oscarovská noc mala pre mňa opäť raz čaro, a zrejme vždy mať bude, ale minuloročnej sa v nijakom prípade nevyrovná.

Podľa tradície by som sa mala vyjadriť konkrétnejšie aj k už spomínaným šatám. Ale myslím, že by som nepriniesla nič nové, takže len v prípade záujmu odporúčam niektoré z týchto blogov: http://barboradudinska.blogspot.com/2010/03/oscar-va-va-voom.html http://modnepanoptikum.blogspot.com/2010/03/oscars-2010.html

(Rada by som upozornila, že Mizzi a Mici je jedna a tá istá osoba. Odlišný spelling vznikol po vzhliadnutí filmu Fanny och Alexander od Ingmara Bergmana a jednoducho sa len neviem rozhodnúť, ktorá verzia sa mi páči viac.)

Barbora Budinska

Barbora Budinska

Bloger 
  • Počet článkov:  50
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"wibbly wobbly timey wimey... stuff" Zoznam autorových rubrík:  Berlin, BerlinPrahatrošku kultúrypersonal observationsSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu